Evästeasetukset

Käytämme evästeitä tarjotaksemme paremman käyttökokemuksen ja henkilökohtaista palvelua. Suostumalla evästeiden käyttöön voimme kehittää entistä parempaa palvelua ja tarjota sinulle kiinnostavaa sisältöä. Sinulla on hallinta evästeasetuksistasi, ja voit muuttaa niitä milloin tahansa. Lue lisää evästeistämme.

Siirry sisältöön
Kysymyksiä Autocom -asiakkailta

Tuki

Julkaistu: 14.9.2022 • Lukuaika: 2 minuuttia

Autocom – Useimmin esitetyt kysymykset

Henkilön kuva
Ville Sailamaa

Laitemyynti

Autocom FAQ

KOvatko CARS ja TRUCKS ohjelmistot kokonaan suomen kielisiä?

V: Kyllä. Ohjelmistot ja ohjelmistopäivitykset tulevat suomen ja ruotsin kielisinä suoraan tehtaalta, joka huolehtii niiden kääntämisestä jo ennen julkaisua. Maahantuojat ja edustajat eri maissa eivät tee omia käännöksiään ohjelmistoihin.

K: Täytyykö tietokoneessa, johon ohjelmisto on asennettu olla internet yhteys koko ajan päällä.

V: Ei tarvitse. Ohjelmisto tarvitsee yhteyden ohjelmistoa asennettaessa sekä pääsyn verkkoon vähintään kerran kuukaudessa, jotta se voi tarkastaa lisenssin voimassaolon sekä tarvittaessa ladata tuoreimman päivitysversion palvelimelta.

K: Voiko ohjelmistoa ladata useammalle tietokoneelle?

V: Kyllä voi. Ohjelmisto voidaan asentaa rajoittamattomalle määrälle tietokoneita mutta laitetta voi käyttää vain yhdellä koneella yhtä aikaa. Ohjelmistoa  käyttävässä tietokoneessa on oltava paikoillaan USB porttiin asennettava lisenssiavaindongle, joita toimitetaan yksi laitteen mukana. Lisenssiavaindongleja voidaan myös ostaa lisävarusteena, jolloin dongle voi olla valmiina useammassa koneessa.

K: Mitä ohjelmiston ylläpitosopimus sisältää ja onko se pakollinen ostaa joka vuosi?

V: Sopimus sisältää ohjelmisto- sekä tietokantapäivitykset 12 kk, Helpdesk-tukipalvelun veloituksettoman käytön 12 kk, etätukipalvelun testilaitteelle ja ohjelmistolle, huoltotiedotteet sähköpostitse, laitetakuun, joka on voimassa aina, kun sopimuskin on voimassa, oli laite minkä ikäinen tahansa sekä mahdollisuuden osallistua eri paikkakunnilla järjestämiimme järjestelmäasiantuntijakoulutuksiin.

Sopimus ei ole pakollinen. Laite toimii siihen viimeksi asennetulla ohjelmistolla, vaikka ylläpitosopimus olisi katkaistu, eikä ohjelmistopäivityksiä enää tulisi. Myöhemmin asiakkaan halutessa, ohjelmistosopimus voidaan aktivoida uudelleen, jolloin kaikki palvelut ovat taas käytettävissä.

K: Minkälaista tietokonetta suosittelette testauskäyttöön?

V: Valmistajan suosittelee seuraavan sisältöistä tietokonetta.

• Intel® Core i5 tai parempi
• Windows 10 tai Windows 8 päivitetty versio
• 4 GB RAM
• 16 GB vapaata kiintolevytilaa
• Näytön resoluutio 1440 x 900 tai parempi
• Internet yhteys
• Bluetooth (SPP) tai USB
• Adobe Acrobat Reader 8.0 tai uudempi
• Lepotila suositellaan ottamaan pois käytöstä
• Jos käytät Windows 10S versiota, niin ota S-tila pois käytöstä
• Windows 10:ssä on oltava .NET Framework 3.5 ja 2.0 aktivoituna

Kyseessä on siis suositus, jolla optimi suorituskyky, mutta käytännössä toimii muillakin prosessoreilla.


Back to top