
Nussbaum ja Ravaglioli saksinostimet
Saksinostimet säästävät tilaa. Huollettavan auton ympärillä on helppo työskennellä ja liikutella tavaraa ja auton ovet saadaan avattua molemmilta puolilta.
Helmoista nostava saksinostin jättää pyörät vapaaksi ja mahdollistaa helpon pääsyn auton huoltokohteisiin niin edestä, kuin takaakin. Kun autoa ei tarvitse nostaa, nostin paikka toimii tavallisena lattiapaikkana.
Matalasta alakorkeudesta johtuen, nostimet voidaan yleensä asentaa pinta-asennuksena eikä lattiaan tarvitse tehdä leikkauksia tai valutöitä. Varmista nostimen toimittajalta tarvittava lattiavahvuus ennen hankintapäätöstä.
Koneikko asennetaan vakiotoimituksessa yleensä noin metrin päähän nostimesta mutta usein se ei ole tilojen kannalta paras vaihtoehto. Koneikko voidaan normaalisti siirtää myös kauemmaksi nostimesta jatkamalla hydrauliikkaletkuja.
Kaksoissaksinostimet ovat lähes huoltovapaita. Käytännössä ainoa varsinainen huoltotoimenpide on nostimen nivelten tappien voitelu vaseliinilla. Edullisimmissa versioissa ei nivelissä yleensä ole voitelunippoja, vaan niissä on käytössä kestovoidellut puslat.
Saksinostinten nostokapasiteetti on yleensä 3 – 4 t. Rakenteestaan johtuen ne eivät kuitenkaan sovellu pidempien pakettiautojen tai rungollisten autojen nostoon kovin hyvin, vaikka nostokapasiteetti riittäisikin, joten huomioi nostettavien autojen tyyppi ja varmista, että nostosilta yltää auton nostokohtiin ennen nostimen valintaa.
Saksinostin ei useinkaan sovellu sähköautojen nostamiseen, joten se ei ole oikea ratkaisu, ainakaan korjaamon ainoaksi nostintyypiksi, jos tarkoituksena on nostaa myös sähköautoja.
7 sisältöä